尬叉

叫做godX未免也太狂妄了,於是叫做尬叉。

是立志畫滿社會課本的男人,結果現在全都在翻譯外國搖滾金屬音樂。

對於地理有一點興趣,雜七雜八的寫作和評論在這裡也找得到。

搜尋此網誌

2016年5月28日 星期六

Avenged Sevenfold七級煉獄 - Unholy Confessions [中文歌詞]

第三十二次中文翻譯
"Unholy Confessions" by Avenged Sevenfold
Album: Waking the Fallen (2003)






lyrics:
#epic guitar solo#
#前奏#

"I'll try!" She said as he walk away
"我會試著....."當他要走的時候她說出口
"Try not to lose you" 
"試著不失去你"
two vibrant hearts could change
兩顆鮮明的心就此改變
Nothing tears the being more than deception ,
沒有什麼比欺騙
unmasked fear
和暴露出的恐懼還要毀了我
"I'll be here waiting."
"我會在這裡等著"
Tested and secure.
無論什麼考驗

#metalcore#

Nothing hurts my world
沒有什麼傷害我的世界
just affects the ones around me
不過是影響了一些周圍的人
When sin's deep in my blood
當罪惡滲入我血液裡
You'll be the one to fall
你也會跟我一起墜落

I wish I could be the one
我希望我可以成為
The one who won't care at all
成為那個什麼都不管的人
Just being the one on the stand
只站在自己的立場
I know the way to go
我知道該何去何從
No one's guiding me
不用別人引導我
When time soaked with blood turn its back
當滲浸在血液中時光突然回頭
I know it's hard to fall
我知道墜落對你而言很困難
Confided in me was your heart
困擾著我的是你的心
I know it's hurting you ,
我知道這傷害了你
but it's killing me.
但這更可能要我的命

#bridge#
#epic guitar solo#

Nothing will end in this life
沒有什麼可以阻止這個人生
Our time is spent constructing
我們是生來打造它們
Now you're perfecting a world
現在你正提升這個世界......
...... meant to sin
指向罪惡
Constrict your hands around me
把你的手包圍我壓縮
Squeeze till I cannot breathe
壓到我沒辦法呼吸
This air taste dead inside me
這些空氣宛如死了一般
contribute to our plague
導致了我們的瘟疫
Break all your promise,
打破所有的承諾
Tear down this steadfast wall,
拆毀堅定的城牆
Restraints are useless here,
冷靜在這邊是沒用的
tasting salvation's near
體驗到救贖就快近了

#short bridge#
Nothing hurts my world
沒有什麼傷害我的世界
just affects the ones around me
不過是影響了一些周圍的人
When sin's deep in my blood
當罪惡滲入我血液裡
You'll be the one to fall
你也會跟我一起墜落

#bridge#

I wish I could be the one
我希望我可以成為
The one who won't care at all
成為那個什麼都不管的人
Just being the one on the stand
只站在自己的立場
I know the way to go
我知道該何去何從
No one's guiding me
不用別人引導我
When time soaked with blood turn its back
當滲浸在血液中時光突然回頭
I know it's hard to fall
我知道墜落對你而言很困難
Confided in me was your heart
困擾著我的是你的心
I know it's hurting you ,
我知道這傷害了你
but it's killing me.
但這更可能要我的命

---


不潔的告解

請原諒我的罪過,可是我必須進行
一場不潔的告解。

1 則留言:

留言時順便追蹤一下我的FB和IG吧!
https://www.facebook.com/godxtaiwan.blogspot.tw
https://www.instagram.com/godxradio/