尬叉

叫做godX未免也太狂妄了,於是叫做尬叉。

是立志畫滿社會課本的男人,結果現在全都在翻譯外國搖滾金屬音樂。

對於地理有一點興趣,雜七雜八的寫作和評論在這裡也找得到。

搜尋此網誌

2016年9月25日 星期日

Escape the fate掙脫宿命- The Aftermath (The guillotine III) [中文歌詞]

第三十五次中文翻譯
斷頭台第三部曲
"The Aftermath" by Escape The Fate
Album:Escape the fate(2010)

檢索區◎
The Guillotine part I
The Guillotine part II - This war is ours 
The Guillotine part III - The aftermath (正在此篇)
The Guillotine part IV - The final chapter




時間推進到2010年
原本在2006年推出的"The Guillotine"
經歷了2008年專輯主打"This war is ours"
不知不覺間這個系列已經到了第三部曲,英文稱之為Trilogy
歌詞的內容描述戰爭結束,雖然備受艱辛
但是他沒有忘記G1時候的承諾("Promise me you won't leave my side")
現在他準備回到溫暖的家,看似The guillotine系列已經要結束了......

(貌似有升key?還是我耳朵業障重)





------------------------lyrics-------------------------

All of their bodies around me
夥伴的身軀,在我身旁倒下
I hear their voices inside
我聽見他們的聲音
The battle's over
這場仗打完了
This war has been won
我們終於獲得勝利
Visions haunt me in my dreams
一幕幕畫面出現在我的噩夢
Visions of what I've done
一幕幕我殺戮戰場的畫面
So much blood shed
這麼多的血流濺飛出
Now am I worthy to come home?
值得我現在回家了嗎?


My God forgive me
我的神 原諒我
For all of the bodies
那些倒下的身軀
I've taken in battle
我擊殺了他們
Oh God don't forsake me
我的神 別拋棄我

I will stand right by your side
我會一直在你身邊
I have made it through the fight
我已經熬過了無數次戰鬥
Now I'm coming home
現在我要回家了
Now I'm coming home
回到我溫暖的家
I will stand right by your side
我會一直在你身邊
I have made it through the fight
我已經熬過了無數次戰鬥
Now I'm coming home
現在我要回家了
Now I'm coming home
回到我溫暖的家

I've been knee deep in water
膝蓋浸在血流的河裡
It's time to be set free
該是讓我重獲自由的時候
So devastated
身心交瘁
The damage has been done
傷害已經造成
So violated. Like I've been
這樣的感覺像是
Raped and left for dead
被蹂躪過丟棄在路邊
I'm lying naked
我赤裸地躺著
I'm lying naked on the floor
赤裸地躺在地上
My God forgive me
上帝 請饒恕我
For all of the bodies
為了那些倒下的身軀
I've taken in battle
我擊殺了他們
All's fair in love and war
在愛與戰爭裡一切公平

I will stand right by your side
我會一直在你身邊
I have made it through the fight
我已經熬過了無數次戰鬥
Now I'm coming home
現在我要回家了
Now I'm coming home
回到我溫暖的家
I will stand right by your side
我會一直在你身邊
I have made it through the fight
我已經熬過了無數次戰鬥
Now I'm coming home
現在我要回家了
Now I'm coming home
回到我溫暖的家
Yeah, I'm coming home
是的,我就要回家了
Yeah! I'm coming home
是的,我就要回家了

This is the last time I
這會是我最後一次
Raise a fist to fight
握緊雙拳戰鬥
Reach out your hands to me
把你的手交給我吧
And let's just disappear
然後讓我們一起消失
This is the last time I
這會是我最後一次
Raise a fist to fight
握緊雙拳戰鬥
Reach out your hands to me
把你的手交給我吧
And let's just disappear
然後讓我們一起消失

Ooh!
I will stand right by your side
我會一直在你身邊
I have made it through the fight
我已經熬過了無數次戰鬥
Now I'm coming home
現在我要回家了

I'm coming...
我就要回家……
I will stand right by your side
我會一直在你身邊
I have made it through the fight
我已經熬過了無數次戰鬥
Now I'm coming home
現在我要回家了
Now I'm coming home
回到我溫暖的家


I will stand right by your side
我會一直在你身邊
I have made it through the fight
我已經熬過了無數次戰鬥
Now I'm coming home
現在我要回家了
Now I'm coming home
回到我溫暖的家

Yeah, I'm coming home (ooh)
我就要回家了
Yeah, Yeah, I'm coming home (ooh)
我就要回家了
I'm coming home (ooh)
我就要回家了

This is the last time I
這會是我最後一次
Raise a fist to fight
握緊雙拳戰鬥
Reach out your hands to me
把你的手交給我吧
Let's just disappear (ooh)

讓我們一起消失
And let's just disappear
讓我們就這樣消失吧

---To  be  continued...

沒有留言:

張貼留言

留言時順便追蹤一下我的FB和IG吧!
https://www.facebook.com/godxtaiwan.blogspot.tw
https://www.instagram.com/godxradio/